راهنمایی درباره نکات ساخت خانه پیش ساخته به شما کمک می کند خریدی راحت تر داشته باشید. در یکی دو دهه اخیر صنعت ساختمان سازی تحولی شگفت را در همه بخش های ساخت و ساز شاهد بوده است. فناوری های نوین در این  بخش جای خود را باز کرده و نقش اساسی در کارایی و بهبود انواع سازه داشته است.

پیشرفت فناوری و دانش متخصصان منجر به تولید مصالح ساختمانی با متریال های جدید و با کیفیت شده است. ایده های نوآورانه باعث شده است که بخش ساخت و ساز از یک فعالیت عمرانی و کارگاهی خارج شود. امروزه پروژه های ساخت و ساز در سطح شرکت ها و کارخانجات بزرگ گسترش پیدا کرده اند.

پیشرفت فناوری های نوین حتی بر نحوه ساخت و ساز نیز تأثیر داشته است. صنعت و تکنولوژی های آن به طور گسترده وارد حوزه ساختمان سازی شده اند. نتایج صنعتی سازی در ساخت و ساز عبارت است از:

  • تولید قطعات و مصالح نوین برای ساخت سازه
  • سرعت اجرا و ساخت پروژه
  • استفاده از افراد متخصص و مجرب
  • ایمنی، مقاومت و استحکام بالا در انواع سازه ها

یکی از بخش های تقریباً جدید در صنعت ساختمان طراحی و توسعه خانه های پیش ساخته است.

در ادامه در مورد نکات ساخت خانه پیش ساخته بیشتر صحبت می شود.

شرکت بجین پارس در زمینه ساخت خانه های پیش ساخته فعالیت دارد. مجموعه بزرگ بجین پارس با بهره گیری از دانش روز بهترین ها را در زمینه ساخت و ساز تولید می کند. رمز موفقیت بجین پارس این است که تلاش می کند با بهره گیری از تکنولوژی های روز کیفیت محصولات خود را به طور مدام ارتقا دهد.

نکات ساخت خانه پیش ساخته، بجین پارس پیشتاز در تولید

خانه های پیش ساخته نتیجه صنعتی شدن ساخت و ساز است. خانه پیش ساخته عبارت است از بنا یا سازه ایی که قطعات آن در مکان دیگری ساخته می ‌شود و قابل حمل است. سپس به محل احداث دائمی ساختمان انتقال داده می ‌شود و در مکان احداث عملیات مونتاژ صورت می گیرد. برای ساخت این نوع سازه از مصالح مختلف مانند چوب، pvc، فلز و بتن استفاده می کنند.

خانه های مدرن و پیش ساخته در بخش های مختلف کاربرد دارند. از این خانه ها می توان برای کاربرد مسکونی و یا محل کسب و کار استفاده کرد.

یکی از نکات ساخت خانه پیش ساخته این است عمر مفید و استحکام بالایی دارند. در نتیجه می ‌توانید برای چندین سال از آن ها استفاده کنید.

رعایت نکات ساخت خانه پیش ساخته به این صورت است که از متریال های روز دنیا برای عایق کاری استفاده می کنند. پانل های به کار رفته در سازه عایق حرارت و صدا هستند. همچنین در برابر نم و رطوبت نیز مقاوم هستند. در شرایط آب و هوایی مختلف می توان از خانه های پیش ساخته استفاده کرد.

انواع خانه پیش ساخته به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • قابل حمل
  • غیر قابل حمل

کانکس یک نمونه از خانه های پیش ساخته قابل حمل است. در کارخانه تولید شده و در محل نصب می شود.

دیگر خبری از سر و صدا در هنگام ساخت پروژه های ساختمانی نیست. خانه های پیش ساخته با نیروی کم اما با تخصص بیشتر طراحی و ساخته می شوند. ایمنی در طول ساخت و ساز نیز بیشتر است.

مزایای ساخت خانه پیش ساخته

مزایای ساخت خانه پیش ساخته به شرح زیر می باشد:

اقتصاد و نکات ساخت خانه پیش ساخته: به لحاظ اقتصادی و برآورد هزینه های کلی، خانه ها پیش ساخته مقرون به صرفه تر هستند. در چند سال گذشته نیز افزایش چند برابری مصالح‌ ساختمانی را شاهد بوده ایم. ساخت پروژه های ساخت و ساز هزینه و نیروی انسانی زیادی را می طلبد.

از مهمترین نکات ساخت خانه پیش ساخته این است که هزینه آن بر حسب متر مربع برآورد می ‌شود. می‌ توانید با توجه به بودجه و متراژ طرح دلخواه را سفارش دهید. برخی از کارخانه ها هزینه‌ حمل و نقل را به صورت رایگان یا بسیار ارزان محاسبه می کنند.

نکات-ساخت-خانه-پیش-ساخته-بجین-پارس1

سرعت در مونتاژ: قطعات سازه در مدت زمان کوتاهی طراحی و آماده می شوند. سپس قطعات به محل احداث انتقال داده می شوند. مهندسان در مدت زمان کوتاهی اجزا و قطعات را در کنار هم چیده و آن ها را به یکدیگر متصل می کنند.

صرفه جویی: صرفه جویی یکی از نکات ساخت خانه پیش ساخته است. در زمان طراحی و تولید تمام قطعات را عایق بندی می کنند. سازه عایق بندی شده از هدر رفت انرژی گرمایی و سرمایی جلوگیری می کند. همچنین شیشه های به کار رفته در این نوع سازه ها دوجداره هستند.

زیست محیطی: از مهم ترین نکات ساخت خانه پیش ساخته کم کردن ضایعات ساختمانی است. ساخت خانه به روش سنتی باعث تولید زیاد ضایعات و نخاله می شود. در نتیجه رهاسازی آن در طبیعت باعث می شود به طبیعت آسیب وارد شود. ضایعات خانه پیش ساخته بسیار کم بوده و مجددا آن ها را بازیافت می کنند. از متریال هایی مانند چوب، فولاد و… استفاده می کنند.

مقاومت: مقاومت و استحکام بالا یکی از نکات ساخت خانه پیش ساخته است. در ساخت این خانه ها از مصالح با مقاومت بالا اما وزن کم استفاده می کنند. پانل های بتنی سبک، ورق های فولادی یا pvc را می توان نام برد. مقاومت سازه را در برابر نیروی باد بالا می ‌برند. از نکات ساخت خانه پیش ساخته که به عنوان یک فاکتور مهم شناخته می شود ضد زلزله بودن سازه است. در نتیجه در زمان حادثه هیچگونه تخریبی ایجاد نمی شود.

خانه های پیش ساخته ضد رطوبت هستند. به خصوص نوع بتنی و فلزی آن که در زمان باران یا آب گرفتگی تخریب نمی شوند.

نکات-ساخت-خانه-پیش-ساخته-بجین-پارس

انواع خانه پیش ساخته

از مزایای مثبت در ذکر نکات ساخت خانه پیش ساخته می ‌توان به تنوع مصالح اشاره کرد. انواع خانه پیش ساخته عبارت است از:

خانه پیش ساخته بتنی: در ساخت آن از بتن سبک استفاده می شود. ابتدا قالب ها با توجه به ابعاد و اندازه های  محاسبه شده آماده می شوند و قطعات فولادی در آن ها قرار می‌گیرند. سپس عملیات بتن ریزی انجام می شود. بعد از عمل آوری، قطعات به محل احداث انتقال داده می ‌شوند. سازه بتنی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین علاوه بر آن سرعت مونتاژ و طراحی نیز بسیار بالاست. مرحله عمل آوری با اتوکلاو در کمتر از یک شبانه روز انجام می شود. شرایط آب و هوایی مختلف مانع اجرای آن نمی ‌شود.

خانه پیش ساخته lsf: در ساخت آن از ورق های فولادی گالوانیزه، پروفیل و پیچ و مهره استفاده می کنند. برش قطعات و سوراخ های آن باید طبق نقشه و استاندارد های از پیش تعیین شده انجام شوند. از فرآیند پیچ و جوشکاری با دقت بالا استفاده می کنند. این سازه در برابر پوسیدگی و رطوبت مقاوم است. همچنین وزن کلی سازه بسیار کم است. گاهی وزنی کمتر 70% سازه های سنتی را دارند. سرعت نصب در این نوع سازه نیز بسیار بالاست. سازه lsf را می توانید با سایر مصالح ترکیب کنید.

خانه پیش ساخت pvc : وزن کلی آن نسبت به نوع بتنی و فولادی بسیار سبک تر است. قیمت ارزان تری نیز دارد. صفحات از جنس پلی وینیل کلراید یا همان pvc ساخته می شوند. نسبت به فرسایش بسیار مقاوم است. از آن به عنوان نمای بیرونی خانه های پیش ساخته نیز استفاده می کنند. همچنین برای ساخت کفپوش، در و پنجره و… نیز کاربرد دارد.

خانه پیش ساخته چوبی: مواد اولیه برای تولید آن چوب است. برای ساخت پی و شالوده از روش slab استفاده می کنند. این روش در سازه های چوبی بسیار رواج دارد. بعد از عملیات پی‌ریزی باید اسکلت چوبی آن نصب شود که در برخی موارد استفاده می کنند. سپس دیوار های داخلی و خارجی باربر نصب شده و به یکدیگر متصل می شوند. در نتیجه وزن کلی ساختمان به پی بتنی انتقال داده می ‌شود.

در برابر زلزله مقاوم است. ظاهری بسیار زیبا نسبت به بتن و فلز دارد.

خانه ساخته شده به روش ساندویچ پنل: از این متریال برای پوشش دیوار ها و سقف استفاده می شود. یک لایه عایق از جنس پشم، شیشه، پلی اورتان یا پلی استایرن را بین دو لایه فلز قرار می دهند. جنس این فلز از روی و آلومینیوم است.

عایق بسیار مناسب و ایده آلی است. وزن بسیار کمی دارد، اما ضد آب و ضد زنگ است. امکان طراحی و ساخت آن در ابعاد و اندازه های متنوع وجود دارد.

با بررسی و آشنایی با نکات ساخت خانه پیش ساخته می توانید از مزایای این خانه ها استفاده کنید.

به بالا بروید
Call Now Button