ویلا پیش ساخته

ویلا پیش ساخته چیست؟ اصولا اگر شما هم جزو افرادی باشید که اطلاعاتی در مورد سازه های پیش ساخته نداشته باشید احتمالا اولین نکته ای که به ذهنتان خطور می کند سازه ای مانند کانکس است. امروزه پیشرفت تکنولوژی در تمام زمینه ها و از جمله صنعت ساختمان باعث شده است که بحث سازه های پیش ساخته بسیار فراتر از آنچه در تصور است پیش برود.

ویلای پیش ساخته با سازه ال اس اف

شکل گیری ویلا پیش ساخته باعث ایجاد تحولی عظیم و شگرف در صنعت ساختمان شد. در واقع مشکلاتی مثل افزایش جمعیت و نیاز به ایجاد ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی با سرعت بیشتر، و قدیمی و مستهلک شدن ساختمان های قدیمی و نیاز به بازسازی این ساختمان ها سبب شد که بحث ساختمان های پیش ساخته پیش آید.

در واقع تخریب ساختمان های قدیمی، بازسازی و هزینه هایی که بابت تخریب تحمیل می شود می تواند هزینه هایی باشد که جدا از هزینه ساخت و بازسازی به فرد تحمیل شود.

ویلاهای پیش ساخته مزیت های زیادی دارد که باعث می شود استقبال زیادی از آن شود، به عبارتی این روزها کمتر کسی پیش می آید که اندک اطلاعاتی در باب بحث سازه پیش ساخته و ویلای پیش ساخته با سازه ال اس اف داشته باشد و شانس داشتن ویلایی با سازه ال اس اف را از دست بدهد.

علت نامگذاری ویلا پیش ساخته

علت نامگذاری ویلا پیش ساخته به این دلیل است که سازه در مکان دیگری تولید می شود و سپس به محل پروژه انتقال داده می شود و سپس در محل پروژه به هم متصل می شود و سازه کامل شده و ساختمان ویلا را شکل می دهد.

آیا انتقال ویلای پیش ساخته به محل انجام پروژه به صورت یکجا است؟

ویلا پیش ساخته با سازه ال اس اف

شاید این سوال برای شما پیش آید که ویلای پیش ساخته در کارخانه تولید می شود و به صورت یکجا و متصل و یکپارچه به محل انجام پروژه برده می شود و نصب می شود. اما اینگونه نیست، پیش ساخته به معنای استفاده از قطعات پیش ساخته ای مانند دیواره ها و سقف است که به صورت قطعات کوچک تر در کارخانه تولید می شود.

فرآیند ساخت این قطعات در کارخانه با ماشین آلات صنعتی با استفاده از ورق گالوانیزه نجام می شود و به این صورت است که بعد از طراحی نقشه ویلا، پلان طراحی شده به کارخانه فرستاده می شود و کلیه قسمت های سازه به صورت استاد و رانر خام با پروفیل هایی با ضخامت حدود 1 میلی متر تولید می شود، محل تمام اتصالات فیزیکی و مکانیکی مشخص می شود و برای نصب راحت تر و نتقال سیم ها و لوله ها جای آن سوراخ می شود، و سپس این قطعات و پروفیل ها به محل برده شده و کلیه عملیات مربوط به برش، ایجاد سوراخ و مونتاژ قطعات توسط شخص در محل انجام پروژه صورت می‌گیرد.

در واقع این روش ساخت ویلا پیش ساخته با سازه ال اس اف به صورت کانادایی است که در آن عرض جان 5 الی 33 سانتی متر و ضخات آن بین 0.5 الی 3 میلی متر است و تمام محاسبات سازه از طریق فایل محاسبات SAP و آیین‌نامه محاسباتی ۲۸۰۰ زلزله ایران و AIST کانادا انجام می‌شود که باعث می شود به دلیل وجود دفترچه محاسبات اخذ پایان کار بر خلاف روش نیوزلندی میسر شود.

انواع ویلای پیش ساخته

انواع ویلای پیش ساخته
  1. ویلای پیش ساخته بتنی
  2. ویلای پیش ساخته فولادی
  3. ویلای پیش ساخته چوبی
  4. ویلای پیش ساخته ال اس اف

مزایای ویلا پیش ساخته با سازه ال اس اف

تمام انواع ویلای پیش ساخته مزایا ومعایب خود را دارد ولی از آنجا که از  میان تمام سازه های پیش ساخته سازه ال اس اف سبت به سایر سازه ها مزایای بیشتر و معایب کمتری دارد ما به بررسی مزایای ویلای پیش ساخته با سازه ال اس اف می پردازیم:

LSF/ ویلای پیش ساخته با LSF
  1. سرعت ساخت بالاتر ( یک ویلای یک طبقه در فاصله زمانی 60 روز، دو طبقه در فاصله 90 روز و تا 4 طبقه 90 الی 120 روز)
  2. هزینه کمتر (سازه های سنتی به دلیل اینکه بازه زمانی بیشتری برای ساخت زمان می برند شامل تورم و افزایش قیمت بر روی مصالح می شوند و حتی نمی توان در ابتدای کار برآورد دقیقی از هزینه ساخت داشت و حتی گاهی به دلیل افزایش قیمت بر روی مصالح کار ممکن است تا مدت ها بخوابد اما در سازه ال اس اف به دلیل اینکه زمان ساخت کوتاه تر است و بعد از انعقاد قرارداد ورق خریداری می شود شامل تورم نمی شود )
  3. مقاومت بالاتر و ایمنی بیشتر در مقابل زلزله ( به دلیل وزن سبک تر سازه نسبت به سازه های بتنی و سایر سازه ها مقاومت سازه در برابر زلزله بیشتر است و در نتیجه خرابی و خسارت ناشی از زلزله بسیار کمتر است)
  4. حداقل اتلاف انرژی ( به دلیل عایق مناسبی که استفاده می شود در سازه های ال اس اف حداقل اتلاف انرژی در تابستان و زمستان را داریم و همچنین عایق صوتی بسیار مناسبی است)
  5. قابل اجرا در کلیه فصول سال و شرایط آب و هوایی ( از آنجا که سازه پیش ساخته ال اس اف در کارخانه تولید می شود شرایط آب و هوایی حاکم تاثیری در روند ساخت ندارد. در واقع می توان گفت یکی از دلایل سرعت ساخت بالاتر نیز همین موضوع است  )
  6. با تمام اقلیم ها سازگار است ( پوشش گالوانیزه روی فولاد نسبت به تمام کج و معوج شدن در برابر رطوبت و شرایط آب و هوا، خوردگی، حمله حشرات و موریانه، آتش سوزی و حرارت و … مقاوم است)
  7. عدم نیاز به فونداسیون سنگین

معایب ویلای پیش ساخته با سازه ال اس اف

  1. عدم توان ساخت در ساختمان های بیشتر از 4 طبقه ( در سازه های 5 الی بیشتر در صورتی که با سایر سازه ها ترکیب شود قابلیت ساخت دارد)
  2. عدم ساخت ساختمان هایی با درگاه های بسیار بزرگ

شرکت بجین پارس

شرکت بجین پارس با استفاده از تجهیزات و متریال با کیفیت و مدرن و استفاده از بالاترین تکنولوژی های روز دنیا، نیروی  متخصص و مهارت دیده و مجرب در زمینه سازه پیش ساخته ال اس اف اقدام به طراحی، اجرا و مدیریت پروژه می نماید.

ما مفتخر هستیم که به عنوان عضو انجمن ال اس اف ایران و بازرس انجمن ال اس اف، در کارخانه تولیدی بجین پارس تمام هم و غم را بر این مبنا قرار داده ایم که بتوانیم در زمینه خانه پیش ساخته با سازه ال اس اف تولید کننده بالاترین کیفیت  و مناسب ترین قیمت (به قیمت کارخانه و بدون واسطه) برای ارائه خدمت به شما باشیم. 

هدف و چشم انداز مدیران در شرکت تولیدی صنعتی بجین پارس تولید سازه ال اس اف با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، با بهره گیری از نیروی کار متخصص و مجرب و منابع داخلی کشور میباشد، در همین راستا نیز فعالیت خود را در یک زمینه محدود نکرده است و علاوه بر فعالیت در زمینه سازه ال اس اف و ساه های پیش ساخت در زمینه های دیگر نیز اقدام به فعالیت کرده است.

پیمایش به بالا
Call Now Button