خانه پیش ساخته

خانه پیش ساخته چیست؟

ساختمان پیش ساخته
بنای پیش ساخته
خانه پیش ساخته

خانه‌ پیش ساخته از جمله سازه‌های مسکونی مطلوب هستند که از نظر کیفیت قابل مقایسه با خانه‌های پیش ساخته دهه‌های گذشته نیستند و در سال‌های اخیر همگام با نوآوری‌ها و پیشرفت صنعت ساخت و ساز رشد چشمگیری پیدا کرده و بسیار رواج یافته‌اند.
خانه‌ پیش ساخته با سازه‌های سبک فولادی ساخته می‌شوند و همین امر باعث بوجود آمدن مزایای زیادی برای این سازه‌ها می‌شود. این سازه‌های سبک فولادی را با نام اختصاری LSF در صنعت ساختمان می‌شناسند که برگرفته از Light weight steel frame است.

نصب و راه اندازی خانه های پیش ساخته

خانه پیش ساخته(lsf)
خانه پیش ساخته با ال اس اف
پیش ساخته

خانه‌ پیش ساخته سازه‌هایی هستند که در شرایط کنترل شده در شرایط کارخانه تولید می‌شوند.
خانه‌های پیش ساخته محصولاتی هستند که با تکنولوژی ساختمان مدولار تولید می‌شوند و پاسخگوی نیاز‌های کارفرما با هر سلیقه‌ای در ارتباط با نقشه ساختمان هستند. تولید در محیط کارخانه امکان طیف گسترده‌ای از مدل‌های طراحی مدرن را فراهم می‌کند، سازه‌های تولید شده در محیط کارخانه پس از جابجایی آسان و سریع به محل مورد نظر انتقال داده می‌شود.

حمل و نصب سازه‌های پیش ساخته به محل ساخت و ساز بسیار آسان است. ساختمان‌های پیش ساخته از فولاد و فلز ساخته می‌شوند. تکنیک‌های ساخت و ساز فولادی و فلزی به دلیل دوام بیشتر، تفاوت سازه‌های سنتی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. در مرحله نصب، ابتدا خانه‌ها بر روی یک فونداسیون مشخص قرار می‌گیرند. به این ترتیب از دائمی بودن خانه‌ها و قابل استفاده برای سالیان متمادی اطمینان حاصل می‌شود. سپس روند ساخت و ساز طبق نقشه خانه آغاز می‌شود. در مدت زمان کوتاهی تکمیل و آماده استفاده تحویل داده می‌شود.

قیمت خانه پیش ساخته

قیمت ساختمان با سازه ال اس اف
قیمت ساختمان ال اس اف
قیمت بنای پیش ساخته

خانه‌ پیش ساخته تولید شده در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف با جزئیات شکل گرفته بر اساس نیاز مشتری می‌توانند به صورت یک طبقه یا دوبلکس و یا حتی تا ۵ طبقه ساخته شوند. طرح‌های داخلی خانه‌های پیش ساخته مدرن که می‌تواند رنگ‌ها و مدل‌های مختلف را از روکش بیرونی تا پوشش کف را، بر اساس درخواست مشتری شامل شود، عواملی هستند که می‌توانند بر روی هزینه خانه پیش ساخته تأثیر بگذارند.
اما در نهایت تمام این موارد عوامل متعددی وجود دارد که هزینه خانه‌ پیش ساخته را کاهش می‌دهد. مهم‌ترین نکته بدون شک این است که به صورت کنترل شده در شرایط کارخانه تولید می‌شود. تولید کارخانه تضمین می‌کند که از مواد با حداکثر کارایی استفاده می‌شود و حاشیه خطا بسیار کم است.

در روش‌های ساخت و ساز سنتی، هدر رفتن مصالح در حین استفاده، یک مشکل بزرگ است. در عین حال، هزینه‌های نیروی کار یکی از معایب روش‌های ساخت و ساز سنتی است، نیروی کار، هزینه و تدارکات، عوامل اصلی هستند که ساخت بنا‌های سنتی را در سایت‌های ساختمانی دشوار می‌کنند.
یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده قیمت تمام شده خانه‌ پیش ساخته تولید سریع و تحویل سریع است.
انتفال ساختمان آماده که در محیطی دیگر و نه در محل ساخت و ساز ساخته شده است به محل ساخت، مدت زمان ساخت را بسیار کاهش می‌دهد. داشتن یک ساختمان کم هزینه و بادوام به سرعت، کارایی پروژه‌ها را تقریباً در هر منطقه‌ای فراهم می‌کند. انتظار برای ساخت یک ساختمان به سبک سنتی برای شروع پروژه نه تنها هزینه بر است، بلکه باعث می‌شود پروژه تحت تأثیر شرایط اقتصادی متغیر قرار گیرد.

مزایای خانه های پیش ساخته نسبت به سازه های بتنی

خط تولید ال اس اف
سازه lsf پیش ساخته
خانه پیش ساخته با سازه ال اس اف

خانه پیش ساخته نسبت به سازه بتنی مزایایی دارد  که در اینجا ذکر شده است:

  • نصب آسان
  • هزینه مقرون به صرفه
  • طراحی مدرن
  • کوتاه بودن زمان ساخت
  • هزینه های ثابت ساختمان
  • ساخت و ساز مستقل از شرایط آب و هوا (حتی در زمستان) 

عوامل برتری خانه پیش ساخته با سازه ال اس اف

برتری سازه ال اس اف
برتری ساختمان با سازه lsf
برتری خانه پیش ساخته به سازه بتنی

خانه پیش ساخته با سازه ال اس اف به دلایل بی شماری می تواند بهترین انتخاب باشد که در اینجا ذکر شده است:

  • بالا بودن طول عمر سازه به این دلیل که از فولاد گالوانیزه ساخته شده است و در برابر عوامل خوردگی مقاوم است
  • مقاومت و سختی بالا
  • مقاومت بالا سازهLSF در برابر حرارت و آتش‌سوزی
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی‌های شیمیایی و هوازدگی
  • انعطاف‌پذیری بالا در اجرای آن‌ها
  • مقاومت بالا در برابر زمین‌لرزه
  • مقاومت در برابر حشرات موذی...(ادامه مطلب)

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09120808442 و  02144040444 تماس بگیرید…

پیمایش به بالا
Call Now Button