قیمت سازه ال اس اف

قیمت سازه ال اس اف

قیمت سازه ال اس اف؛ صنعت ساختمان و عمران با توجه به آمار از لحاظ حجم سرمایه و نیروی انسانی به کار گرفته شده، بزرگترین صنعت کشور است. با توجه به افزایش سریع جمعیت و افزایش تقاضا، نیاز به کاهش زمان تحویل پروژه و کاهش زمان برگشت سرمایه بیش از پیش نیاز به تحول در صنعت ساختمان را یادآور می شود. سازه های ال اس اف نتیجه همین احساس نیاز به ایجاد تحول در  صنعت ساختمان است. 

برای دانستن قیمت سازه ال اس اف  ابتدا مختصری در مورد این موضوع که سازه ال اس اف چیست توضیح دهیم و اینکه چرا سازه ال اس اف این روز‌ها به این اندازه شناخته شده و معروف شده است و دلایل شهرت و محبوبیت این سازه را در میان سازه‌های دیگر که قدمت بیشتری نیز دارند بررسی کنیم و این که چه عاملی سبب شده که هر فردی با اندک اطلاعاتی در این مورد برای ساخت و ساز خود به این سازه اطمینان کند و به سراغ آن برود.

سازه ال اس اف چیست؟

ال اس اف چیست؟

سازه ال اس اف  یا lsf  مخفف شده عبارت light weight steel frame  به معنای قاب فولادی سبک است. سیستم قاب فولادی سبک از مقاطع فولادی گالوانیزه سرد به عنوان اجزای ساختاری اولیه استفاده می‌کنند که می‌توانند به عنوان پانل‌های پیش ساخته مونتاژ شوند. قاب فولادی سبک عموماً مبتنی بر استفاده از مقاطع فولادی C یا Z شکل است که توسط نورد سرد از فولاد نواری تولید می‌شود.  ساختمانی که با سازه فولاد سرد نورد شده ساخته می‌شود نسبت به سازه‌های بتنی و… وزن سبک‌تری دارد یا به عبارتی وزن سازه در حدود ۵۰ درصد کمتر است.

دلیل اینکه بعضی از افراد هنوز از سازه ال اس اف برای ساختمان خود استفاده نمی‌کنند عدم اطلاعات در این باره است و یک سری از افراد نیز این به علت نام این سازه که سازه پیش ساخته است آن را با کانکس اشتباه می‌گیرند در صورتی که عموماً تمام افرادی که اندک اطلاعاتی در باب این سازه دارند برای ساخت سازه خود از سازه ال اس اف استفاده می‌کنند.

سازه ال اس اف

مزایای سازه ال اس اف:

سازه سبک فولادی / سازه ال ااس اف/ سازه lsf

قیمت سازه ال اس اف

سازه ال اس اف به عنوان به روزترین تکنولوژی روز دنیا در صنعت ساختمان چیزی است که سال‌ها در ایران آرزو بود تا بتوان به این صنعت دست پیدا کرد و با استفاده از آن بتوان سازه‌هایی را بنا کرد. یکی از مهمترین دلایل و مزیت‌های سازه ال اس اف سرعت بالاتر اجرا و نصب و به عبارتی زمان کوتاه ساخت است، اصولاً یک ساختمان یک طبقه در ۶۰ روز و ساختمان دو تا ۵ طبقه بین ۹۰ تا ۱۲۰ روز ساخته می‌شود و همین امر سبب کاهش هزینه‌ها و برگشت سرمایه با سرعت بیشتری می‌شود. از دیگر مزایای سازه ال اس اف شامل:

  • سبک تر بودن سازه ال اس اف نسبت به سایر سازه ها
  • عمر طولانی تر نسبت به سازه های دیگر
  • جابه جایی و حمل آسان 
  • ….(ادامه مطلب)

قیمت تمام شده سازه ال اس اف

عوامل متعددی وجود دارد که در قیمت تمام شده سازه ال اس اف تأثیر دارد.

به علت طیف وسیع موارد استفاده از  سازه ال اس اف و قابلیت‌هایی که در صنعت ساختمان دارد برآورد  قیمت سازه ال اس اف را در  دو دسته کلی می‌توان گنجاند:

۱- سفارش سازه ال اس اف به صورت اسکلت سازه

۲- سفارش ال اس اف به صورت ساختمان کلید تحویل که با توجه به متریال مصرفی قابل استفاده در کار متفاوت است.

قیمت سازه ال اس اف بر اساس نوسانات بازار و قیمت روز تعیین می‌شود.

مقایسه قیمت سازه ال اس اف نسبت به سازه های بتنی

تفاوت سازه ال اس اف با سازه بتنی

در مقایسه قیمت سازه ال اس اف نسبت به سازه های بتنی این یک اشتباه فاحش است که فکر کنیم هزینه ساخت اسکلت بتنی یا فولادی کمتر از هزینه ساخت سازه ال اس اف است، در واقع حتی اگر این هزینه ساخت ۱۰ درصد بیشتر نباشد کمتر هم نخواهد بود.  

از سوی دیگر نکته‌ای که وجود دارد این است که شاید بسیار شنیده شده باشید که سازه‌های ال اس اف در مقایسه با سازه‌های بتنی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌ کمتری را به سرمایه گذار اعمال می کند، این نکته از پیش ساخته بودن سازه ال اس اف نشات می‌گیرد که اصولاً ساختمان‌هایی که با سازه lsf ساخته می‌شوند، در کارخانه تولید می‌شوند و به صورت پک شده به محل انجام پروژه برده و در آنجا کار گذاشته می‌شوند و به این معناست که عوامل محیطی مثل باران و… که می‌تواند در سازه‌های دیگر به علت انجام کار در محل انجام پروژه گاهی در خلال کار تعویق بیندازد در این سازه وجود ندارد، و همین امر سبب تسریع روند ساخت می‌شود.

همین طور که در ابتدا  ذکر شد یک ساختمان یک طبقه در حدود 60 روز و ساختمان 2 تا 5 طبقه در فاصله 90 تا 120 روز ساخته می شود، از سوی دیگر همین موضوع سبب می‌شود که تورم که در سازه‌های بتنی به خاطر افزایش مدت زمان روی قیمت مصالح تأثیر می‌گذارد و حتی گاهی کار تا مدت زمانی متوقف می‌شود در مورد سازه ال اس اف وجود نداشته باشد و همین عوامل اثر چشمگیری بر کاهش هزینه کلی ساختمان دارد.

در مقایسه سازه ال اس اف با سازه بتنی و یا سازه فلزی لازم است به این نکته اشاره شود که:

  • در سازه ال اس اف دیوارهای اصلی و تیغه پارتیشن  همزمان با نصب سازه انجام می شود.
  • تمام قاب و فریم های در و پنجره ها نیز انجام می شود.
  • در سازه ال اس اف نیازی به اجرای وال پست نیست.
  • در سازه ال اس اف بعد از چند سال می توان ساختمان را با کمترین خسارت جابه جا و در صورت تغییر پلان معماری از قطعات گالوانیزه موجود استفاده کرد.

بجین پارس

کارخانه تولیدی بجین پارس

ما در شرکت بجین پارس عضون رسمی انجمن ال اس اف ایران و بازرس انجمن، تولید‌کننده و مجری سازه‌های ال اس اف دارای کارخانه تولیدی، ساختمان شما را با‌ یهترین کیفیت و به قیمت کارخانه می‌سازیم و به صورت فقط ساخت سازه و یا کلید تحویل با توجه به درخواست شما تحویل می‌دهیم…

اعتبار ما از رضایت مشتریان ما طی سال‌ها تجربه و فعالیت  نشات می‌گیرد..

پیمایش به بالا
Call Now Button