انجمن ال اس اف ایران

انجمن صنفی ال اس اف ایران در سال 1389 تاسیس شد. انجمن علمی ال اس اف در سال 1390 جهت ارتقا مستمر این سازه در صنعت ساختمان و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و انحرافی، شکل گرفت.

انجمن ال اس اف ایران در تمام این سالهایی که پشت سر گذاشته است قدم های محکمی را جهت بهبود این صنعت در کشور و در زمینه صنعت ساختمان انجام داده است. از جمله این فعالیت ها برگزاری همایش ها و جلسات متعدد، همکاری با مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن جهت تدوین یک آیین نامه طراحی بومی شده و انتشار آن بوده است.

از فعالیت های دیگر این انجمن تدوین کتاب های مرجع در این زمینه است. این امر سبب می شود تا کارفرمایان و کسانی که در این زمینه کار می کنند بتوانند با استفاده از آن تصمیم گیری های درستی را با توجه به شرایط جغرافیایی ناحیه ی مورد نظر که قرار است، در آن پروژه ساختمانی خود را به سرانجام برسانند بگیرند.

 صدها پروژه ای که در قالب کاربری های مختلف مسکونی، آموزشی، اداری و … در سطح کشور در تمام این سالها ایجاد شده است نشان دهنده شناخت کامل این علم توسط مهندسین کشور و قابل اعتماد بودن این روش در استفاده می باشد.

تولید سازه Lsf

شرکت تولید صنعت بجین پارس

گروه صنعتی بجین پارس به عنوان اولین طراح و تولیدکننده ماشین آلات رول فرمینگ عضو رسمی انجمن ال اس اف ایران می باشد.

گروه تولیدی بجین پارس از سال 1389 شروع به فعالیت کرده است و از همان سال، جهت تولید پروفیل به منظور ساخت خانه های پیش ساخته LSF، خطوط تولید رول فرمینگ تمام اتوماتیک با قابلیت پانچ CNC را طراحی و تولید و ایجاد کرده است و در حال حاضر این مجموعه دارای پیشرفته ترین خطوط تولید با قابلیت های منحصر به فرد می باشد.

مجموعه بجین پارس با به کارگیری پیشرفته ترین ماشین آلات و به روزترین تکنولوژی دنیا، بهره مندی از پرسنل مجرب و متخصص در بخش های تولید، کنترل کیفیت و دیگر بخش ها توانسته همواره بر کیفیت محصولات خود بیافزاید.

ما در مجموعه تولیدی صنعتی بجین پارس بر این باور هستیم که رمز ماندگاری و استمرار نیکنامی در بازار تداوم در تعالی و پیشبرد کیفیت است…

مجموعه خدمات گروه صنعتی  بجین پارس

از جمله خدمات ما در گروه تولیدی صنعتی بجین پارس:

  • ساخت خانه پیش ساخته و کانکس
  • طراحی و مجری سازه های قاب فلزی سبک
  • خدمات برش رول به رول نواربری ورق
  • تولید و اتصالات وال پست
  • فروش ورق گالوانیزه و ورق سیاه
  • رول فرمینگ
  • طراحی، ساخت و مجری نیروگاه های خورشیدی مگاواتی و خانگی
ال اس اف lsf

LSF چیست؟

LSF به معنای قاب فولادی سبک است. به سازه های سبک فولادی که از ورق گالوانیزه تشکیل می شود light wightt steel frame گفته می شود که ساخته  های پیش ساخته نیز به آن می گویند.

سازه ال اس اف یک سازه کاملا خشک است که به طریقه صنعتی تولید می شود. سازه ال اس اف از پروفیل های  استاد و رانر تشکیل می شود که سازه اصلی ساختمان را تشکیل می دهند.

روند ساخت سازه ال اس اف به این صورت است که ابتدا نقشه معماری با توجه به سلیقه و درخواست کارفرما توسط گروه مهندسین مجرب شرکت طراحی شده و سپس با توجه به این پلان، سازه ال اس اف به صورت قطعات و پروفیل های کوچکتر استاد و رانر تولید می شود و به محل پروژه انتقال داده می شود و در آنجا استاد و رانرها بر روی هم قرار گرفته و با پیچ و مهره به هم وصل شده و محکم می شوند، در مراحل بعد از ساخت اسکلت ساختمان مراحل دیگر کار انجام می گیرد و کار تکمیل می گردد.

وقتی صحبت از پیش ساخته بودن سازه ال اس اف می شود افرادی که شناختی از  سازه ال اس اف ندارند آن را با کانکس مقایسه می کنند و تصوری که دارند چیزی مانند کانکس ها است، اما باید بدانید که سازه ال اس اف به عنوان یک سازه پیش ساخته یک سازه کاملا پیشرفته و به روز در صنعت ساختمان است و از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سازه های سنتی و قدیمی تر ندارد.

مزایای سازه ال اس اف

سازه LSF به عنوان یک سازه پیش ساخته و سازه ای منطبق با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا مزیت هایی دارد که امروزه این سازه را به عنوان یکی از پرکاربردترین سازه های سبک دنیا مورد توجه قرار داده است.

از جمله مزایای این سازه می توان به :

  • سبک بودن سازه ال اس اف نسبت به سایر سازه ها: به دلیل استفاده از  فولاد با ضخامت کم (که این فولاد برای استفاده گالوانیزه می شود) . به عبارتی در سازه ال اس اف در هر متر مکعب حدود 35 کیلو فولاد استفاده می شود در صورتی که در سازه های فولادی در هر مترمکعب حدود 45 تا 50 کیلو فولاد استفاده می شود.
  • در سازه ال اس اف مصالح مورد استفاده مصالح خشک است در حالی که در سازه های دیگر فولادی و بتنی مصال خشک وجود ندارد و مصالح خیس استفاده می شود.
  • خسارت مالی و جانی ناشی از خرابی در سازه ال اس اف نسبت به سایر سازه ها بسیار کمتر ست و در صورت خرابی حداقل خسارت را دارد.
  • کیفیت بسیار بالای سازه ال اس اف نسبت به سایر سازه ها و یکنواخت بودن سازه 
  •  سرعت بسیار بالای اجرا و نصب سازه lsf و امکان انجام کار در هر شرایط محیطی به دلیل تولید شدن سازه lsf در کارخانه
  • افزایش فضای مفید در سازه ال اس اف به علت ضخامت کمتر دیوارها  و نبودن ستون و استفاده از دیوارهای باربر به جای ستون
  •  کاهش مصرف انرژی و عدم خروج گرما در فصول سرد و سرما در فصول گرم به دلیل عایق بندی با کیفیت بالا در این سازه ها
  • تولید پروفیل های استاد و رانر در کارخانه و حمل و نقل آسان سازه به محل پروژه
  • سهولت اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی در سازه ال اس اف به دلیل ایجاد سوراخ در دیواره های سازه برای رد شدن کابل ها
  • عملکرد صوتی سازه ال اس اف به دلیل استفاده از عایق مناسب
  • مقومت بالای lsf در مقابل آتش و حرارت به دلیل گالوانیزه بودن فولاد

انواع سازه ال اس اف

سازه ال اس اف به دو صورت ساخته می شود:

  • سازه ال اس اف به روش کانادایی 
  • سازه ال اس اف ب روش نیوزلندی

 

تولید ال اس اف

سازه ال اس اف به طریق نیوزلندی:

در روش نیوزلندی، سازه با پروفیل هایی با ضخامت 0.7 الی 0.9 انجام می شود و تنها امکان ساخت تا دو طبقه را دارد. در سازه ال اس اف به صورت نیوزلندی سازه با فریم کد تولید می شود به این صورت که سازه ال اس اف به صورت دیواره با دستگاه سی ان سی تولید می شود و به صورت پک شده به محل انجام پروژه برده می شود.

در روش نیوزلندی سازه ال اس اف تمام طراحی ها توسط Cadcam انجام می شود و هیچ گونه محاسباتی وجود ندارد و به همین دلیل، امکان دریافت پایان کار برای کارفرما وجود ندارد. در این روش lsf عرض جان ۹۰ میلی‌متر و ضخامت آن ۸. ۰ الی ۱ میلی‌متر می‌باشد و نسبت به روش کانادایی محدودیت های بیشتری دارد.

ال اس اف به طریقه نیوزلندی بر اساس معیارهای کشور نیوزلند انجام می شود. نیوزلند کشوری است که میزان زلزله خیزی درآن بسیار پایین است و در نتیجه استفاده از روش کشوری که از نظر شرایط جغرافیایی با کشور ما متفاوت است روش چندان درستی به نظر  نمی آید.

سازه ال اس اف به طریق کانادایی:

در روش کانادایی، سازه با پروفیل هایی با ضخامت بیشتر و در حدود 1 میی متر انجام می شود، در این روش کلیه استاد و رانرها به صورت خام تولید می شود و کلیه عملیات مربوط به برش و سوراخ کاری و … در محل انجام پروژه صورت می گیرد. در این روش عرض جان ۵ الی ۳۳ سانتی‌متر و ضخامت آن در حدود ۵. ۰  الی ۳ میلی‌متر می‌باشد و اندازه آن با توجه به کاربردی که دارد تعیین می شود. این موضوع سبب می شود که حیطه عمل گسترده تری برای مهندسین در این روش وجود داشته باشد.

در سازه LSF  به طریق کانادایی کلیه محاسبات بر اساس محاسبات SAP و آیین‌نامه محاسباتی ۲۸۰۰ زلزله ایران و AIST کانادا انجام می‌شود و به دلیل وجود محاسبات و دفترچه محاسبات امکان اخذ پایان کار وجود دارد.

ساختمان هایی که با سازه ال اس اف به روش کانادایی ساخته می شوند را می توان تا 5 طبقه (تا 3 طبقه با ال اس اف و تا 5 طبقه به صورت ترکیبی با سایر سازه ها) ساخت.

از آنجا که ایران مانند کانادا یک کشور زلزله خیز است مطمئنا استفاده از این روش عاقلانه تر به نظر می رسد. 

اضافه بنا

یکی از بهترین روش ها که شهرداری برای اضافه بنا مجوز صادر می کند استفاده از روش ال اس اف است.

برای اینکه متوجه شوید اضافه بنا چیست و چه کاربردی دارد و چگونه امکان پذیر است با ما همراه باشید….

کاتالوگ ال اس اف
پیمایش به بالا
Call Now Button