ساختار سازه Lsf

ساختار سازه Lsf

سازه ال اس اف LSF سبک که به اختصار به آن سازه فولادی گفته می‌شود. یکی از سیستم‌های نوین ساختمانی است که برای اجرای ساختمان‌های با طبقات محدود که معمولا تا ۵ طبقه می‌باشد، استفاده می‌شود و از سیستم‌های مورد تایید مهندسان عمران در کشورهای توسعه یافته و مدرن می‌باشد.

یکی از مدرن ترین سازه های صنعت ساختمانی که از سبک ترین متریال های ساختمانی تشکیل شده است و در حال حاضر، در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد سازه ی فولادی پیش ساخته است که به اختصار به این سازه ها، ال اس اف می گویند. البته باید این نکته را یادآوری کنیم که این سیستم ساختمانی قابل اجرا در ساختمان های با طبقات محدود و نهایت تا 5 طبقه است.

 

کارخانه lsf

کارخانه ال اس اف

 

سازه ساختمانی ال اس اف (LSF مخفف عبارت Light steel frame) یا اسکلت فلزی یکی از انواع سازه‌ های ساختمانی متعددی مانند اسکلت‌های فلزی سبک هستند.

هرچند که نوع مصالح ساختمانی در این سازه‌ها متنوع است اما از فولاد گالوانیزه نورد سرد به عنوان جز اصلی آن استفاده می‌کنند. در این سازه‌ها از پروفیل‌های C، U و Z نیز بهره می‌برند که آن‌ها را به وسیله پیچ و مهره یا پیچ‌های سر ویفر (خود حفاری) به هم متصل می‌کنند.

سازه ساختمانی ال اس اف (LSF) جزو سازه‌های سبک وزن هستند که شما می‌توانید در آن‌ها ضمن کاهش وزن ساختمان به ارتفاع آن‌ها بیفزایید. در این ساختمان‌ها شما هر گونه مصالح ساختمانی را می‌توانید استفاده کنید؛ اما برای اجرای آن‌ها باید زمان زیادی را صرف کنید و در آن قطعات مختلف اسکلت فلزی را به هم متصل نمایید.

مزایای سازه LSF

  1. سرعت بالای اجرا و نصب
  2. افزایش فضای مفید
  3. کیفیت خوب سازه
  4. سبکی سازه
  5. کیفیت بالای اتصالات سازه
  6. صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  7. حمل و نقل آسان
  8. بازیافت دوباره مصالح
  9. مقاومت و دوام بالا سازه در برابر تغییرات آب و هوایی
  10. اجرای آسان تاسیسات برقی و مکانیکی
  11. اجرای نماهای مختلف
  12. عایق‌های صوتی خوب
  13. مقاوم در برابر آتش‌سوزی
 
ساختار سازه Lsf
 

کاربرد های سازه Lsf

  • برای ساخت مجموعه ‌های آموزشی و تفریحی، سازه lsf استفاده می شود.
  • در ساخت نیم‌ طبقه فضاهایی که ارتفاع زیادی دارند، این سازه می ‌تواند کارایی بالایی از خود نشان دهد.
  • اگر فردی قصد داشته باشد یک طبقه به پشت بام اضافه کند، می ‌تواند از خواص و مزیت ‌های این نوع سازه استفاده کند.
  • منازل مسکونی که نهایتا تا 5 طبقه اجازه ساخت دارند، این نوع سازه زیاد به کار برده می ‌شود.
  • شهرک‌ هایی که نیاز است در کوتاه‌ ترین زمان ممکن ساخته شوند را با کمک این سازه احداث می ‌کنند.
  • به صورت یک قانون کلی باید توجه داشت در ساخت بناهایی که از نظر تعداد طبقات با محدودیت مواجه هستند، این سازه کاربرد بالایی دارد.
  • یکی دیگر از جاهایی که سازه lsf کاربرد زیادی دارد، ساخت کارخانه‌ ها یا کارگاه‌ هایی است که به عنوان کارگاه صنعتی شناخته می شوند.

جدول مقایسه مقاطع به کار رفته در سازه ال اس اف و سایر سازه ها

 

 

 

مقاطعسیستم LSFسیستم سازه فولادیسیستم سازه بتنی
مقدار بتن مصرفی240.4546.51140.4
مقدار فولاد و آرماتور مصرفی25.125533.25
وزن اسکلت ساختمان4.5310.25112.25
وزن کل سازه86.4209.18317.6

 

 

تولید ال اس اف
سازه ال اس اف به سبک کانادایی

 

سرعت بالای اجرا و نصب

یکی از مزایای استفاده از سازه ساختمانی ال اس اف (LSF) این است که در آن سرعت اجرا و نصب سازه بسیار بالا است. به طوری که سرمایه‌گذاران با سرمایه اندک می‌توانند ساختمانی با بهترین کیفیت را ایجاد نمایند. به عنوان مثال اجرای یک ساختمان ۴ طبقه با زیر بنای هزار متر حدود ۱۲۰ روز زمان می‌برد.

افزایش فضای مفید

در این روش به دلیل این که ضخامت دیوارها کم است حدود ۹ الی ۱۲ درصد از فضای ساختمان نسبت به سایر روش‌های ساختمان‌سازی افزایش می‌یابد. لذا می‌تواند فضای داخلی ساختمان را زیاد کند.

کیفیت خوب سازه

همان طور که در بالا متوجه شدید، متریال اصلی سازه ساختمانی ال اس اف (LSF) فلز است. لذا استقامت و کیفیت آن‌ها در برابر سازه‌های ساختمانی سنتی و قدیمی بسیار زیاد است. هم‌چنین این نوع ساختمان‌ها توسط مهندسان و متخصصان ساخته می‌شوند. لذا کیفیت آن بسیار بالا است.

سبکی سازه

یکی از مزایا سازه ساختمانی ال اس اف (LSF) این است که در آن سازه شما سبک است؛ زیرا مصالح ساختمانی کمتری را استفاده می‌کنید و وزن کلی ساختمان شما نسبت به ساختمان‌های دیگر حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد کمتر است. لذا به هنگام زلزله نیروی کمتری به ساختمان وارد می‌شود. به همین دلیل مقاومت آن در برابر نیروهای طبیعی زیاد است.

کیفیت بالای اتصالات سازه

در ساختمان‌های سنتی به دلیل این که اتصالات کیفیت پایینی دارند؛ در برابر زلزله مقاومت کمتری دارند. در حالی که در سازه ساختمانی ال اس اف (LSF) اتصالات با کیفیت بالایی اجرا می‌شوند که می‌تواند کیفیت کار شما را بالا ببرد.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

در سازه ساختمانی ال اس اف (LSF) تمام دیوارها، عایق‌بندی صدا و حرارت هستند. به همین دلیل میزان تبادل انرژی در داخل و خارج ساختمان بسیار کم است. لذا مصرف انرژی در این گونه ساختمان‌ها نسبت به ساختمان‌های دیگر کمتر است.

حمل و نقل آسان

تمام مصالحی که در این سازه‌ها به کار می‌روند، کاملا سبک هستند و شما می‌توانید آن‌ها را خیلی راحت حمل و جابجا کنید.

بازیافت دوباره مصالح

یکی از مزایا استفاده از سازه ساختمانی ال اس اف (LSF) بازیافت تمام قطعات آن است؛ زیرا اکثر قطعات در این ساختمان‌ها به صورت پیچی اجرا می‌شوند. لذا شما می‌توانید آن‌ها را در صورت لزوم برای استفاده مجدد بازیافت کنید.

مقاومت و دوام بالا سازه در برابر تغییرات آب و هوایی

تمامی فلزات در سازه ساختمانی ال اس اف (LSF) گالوانیزه هستند و برای همین مقاومت آن‌ها در برابر تغییرات آب و هوایی زیاد است. لذا استفاده از این ساختمان‌ها در مناطق مختلف کشور باعث خورندگی و پوسیدگی اسکلت فلزی نمی‌شود.

اجرای آسان تاسیسات برقی و مکانیکی

در این نوع سازه‌ها شما می‌توانید تاسیسات برقی و مکانیکی را در درون دیوارها به راحتی قرار دهید و بعد از آن برای بتن‌ریزی و کارهای دیگر اقدام نمایید. همچنین شما می‌توانید کلید و پریزها را به راحتی در دیوارها نصب کنید.

اجرای نماهای مختلف

در سازه ساختمانی ال اس اف (LSF) شما می‌توانید هر گونه نماهای آجری، فلزی، چوبی و غیره را اجرا کنید؛ زیرا هیچ گونه محدودیتی در استفاده از این نوع سازه‌ها با سازه‌های سنتی در دکوراسیون و نماسازی آن‌ها وجود ندارد.

عایق‌های صوتی خوب

این ساختمان‌ها در برابر انتقال صدا و صوت به داخل و خارج ساختمان عملکرد خوبی دارند. لذا استفاده از آن در شهرهای بزرگ توصیه می‌شود.

مقاوم در برابر آتش‌سوزی

یکی از مزایا سازه ساختمانی ال اس اف (LSF) مقاومت در برابر آتش‌سوزی است؛ زیرا تمام قسمت‌های مختلف این ساختمان از جمله عایق‌های صوتی و حرارتی آن استانداردهای ضد حریق دارند.

تولید صنعت بجین پارس

گروه بجین پارس اولین طراح و تولید کننده ماشین آلات رول فرمینگ

این مجموعه در سال 1389 اقدام به طراحی و ساخت خطوط تولید رول فرمینگ تمام اتوماتیک (با قابلیت پانچ CNC) به منظور تولید پروفیل های خانه های پیش ساخته ال اس اف LSF نموده است که در حال حاضر این خطوط تولید پیشرفته ترین خطوط تولید در ایران با قابلیت های منحصر به فرد می باشند.

این شرکت با به کار گیری تکنولوژی روز دنیا، ماشین آلات نوین  و بهره مندی از پرسنل مجرب و متخصص در بخش های تولید، کنترل کیفیت و دیگر بخش ها توانسته همواره بر کیفیت محصولات خود بیافزاید چرا که اعتقاد ما بر این است که رمز ماندگاری و استمرار نیکنامی در بازار تداوم در تعالی و پیشبرد کیفیت است.

تماس با ما

ساختار سازه Lsf

ساختار سازه Lsf

ساختار سازه Lsf

ساختار سازه Lsf

ساختار سازه Lsf

ساختار سازه Lsf

ساختار سازه Lsf

ساختار سازه Lsf

ساختار سازه Lsf

ساختار سازه Lsf

ساختار سازه Lsf

ساختار سازه Lsf

ساختار سازه Lsf

پیمایش به بالا
Call Now Button