کارخانه تولید ال اس اف

 

تولید سازه Lsf

سازه ال اس اف LSF چیست؟

سازه ال اس اف از ورقه های سبک گالوانیزه در کارخانه های ساخت خانه پیش ساخته تولید می‌شود. این ساختمان پیش ساخته LSF دارای مزیت های زیادی می‌باشد که مهم ترین آن ضد زلزله بودن آن است.

مزیت بزرگ دیگر این سازه ها قابلیت حمل و نصب در هر مکانی با هر نوع شرایط آب و هوایی می‌باشد. ساخت این سازه به سال 1850 باز می گردد که پیشرفت چندانی تا سال 1964 نداشت تا زمانی که ضوابط و استانداردهای آن پایه ریزی شد.

نحوه اجرای سازه ساختمانی ال اس اف LSF

سازه ال اس اف، جزو یکی از سازه‌های ساختمانی است که در مرحله اولیه آن باید یک طرح کلی برای مقاومت‌ ساختمان در برابر بلاهای طبیعی در نظر بگیرید و بر اساس آن‌ها ضخامت ستون‌ها و تیرها را تعیین کنید.

بعد از آن، طبق درخواست کارفرما ماکت کلی ساختمان را بسازید. در این طرح اولیه تمام راه‌های اتصالی تاسیسات، آب و گاز مشخص شده است. بعد از آن نوبت به پی‌ریزی ساختمان می‌رسد. وقتی پی‌ریزی ساختمان انجام شد. تمام دیوارهای آن را توخالی می‌سازند و داخل آن‌ها با بتن پر می‌کنند. به طوری که به وسیله آن می‌توانید یک عایق خوبی را ایجاد نمایید.

بعد از آن که شما این مرحله از سازه ساختمانی ال اس اف (LSF) را اجرا کردید باید پوشش‌های داخلی و خارجی آن را اجرا نمایید. در نهایت نیز سقف آن‌ها را نیز تمام کرده و تاسیسات را در ساختمان نصب کنید. حالا ساختمان LSF شما آماده بهره‌برداری است و می‌توانید از آن استفاده نمایید.

مزایا سازه ساختمانی ال اس اف LSF

  1. سرعت بالای اجرا و نصب
  2. افزایش فضای مفید
  3. کیفیت خوب سازه
  4. سبکی سازه
  5. کیفیت بالای اتصالات سازه
  6. صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  7. حمل و نقل آسان
  8. بازیافت دوباره مصالح
  9. مقاومت و دوام بالا سازه در برابر تغییرات آب و هوایی
  10. اجرای آسان تاسیسات برقی و مکانیکی
  11. اجرای نماهای مختلف
  12. عایق‌های صوتی خوب
  13. مقاوم در برابر آتش‌سوزی

یکی از روش‌های نوین ساختمان‌سازی روش سازه ساختمانی ال اس اف (LSF) است. در این روش شما از اسکلت‌های فلزی برای ساخت ساختمان استفاده می‌کنید. تمام اسکلت‌ها در این روش به وسیله پیچ و مهره به هم متصل می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها برای اجرای ساختمان‌سازی استفاده ‌کنید.

بعد از آن که شما اسکلت اصلی ساختمان را با قطعات فلزی گالوانیزه طراحی و تولید کردید می‌توانید آن را در محل اصلی پی قرار داده و بعد از آن دیوارچینی را شروع کنید. 

استفاده از این روش مزایای زیادی دارد و می‌تواند به عنوان یکی از ساختمان‌سازی‌های پیشرفته و مدرن به شمار بیاید که استفاده از آن در تمام نقاط شهری و روستایی در مناطق گرم و سرد کشور توصیه می‌شود. لذا شما برای استفاده از این روش ساختمان‌سازی می‌توانید با مهندسان گروه بجین پارس صحبت نمایید.

کارخانه تولید ال اس اف

کارخانه تولید ال اس اف

سازه ال اس اف با این عنوان های مختلف در زبان فارسی شناخته می شود:

سازه سبک فولادی، اسکلت فولادی سبک، سازه فولادی نورد سرد، سازه فلزی سبک سرد نورد، اسکلت نورد سرد گالوانیزه، قاب سبک فلزی، و بسیاری ترکیبات دیگر از کلمات فولاد، اسکلت، نورد سرد، سازه، سبک و گالوانیزه، قاب و فلز و …

و در زبان انگلیسی به نام های زیر شناخته می شود :

  • (Light Steel Framing (LSF
  • (Light Gauge Steel Framing (LGSF
  • (Cold Formed Steel Structures (CFT Structure

مانند دیگر روش های طراحی و اجرای سازه و اسکلت یک ساختمان، این متد دارای مشخصات ویژه، مزیت ها و محدودیت هایی است که در نوشته های کوتاه و بلند بخش مقالات سایت و در پست های جداگانه شرح داده شده است.

وجه تمایز این سازه ها را می توان در چند نکته به طور خلاصه بیان کرد:

  • مورد تایید مراجع ذیصلاح:

    سازه های فولادی سبک توسط کلیه مراجع ذیصلاح فنی کشور شناخته شده و مورد قبول بوده است. به این سبب که از سال 1391 آئین نامه ملی “طراحی سازه های فولادی سبک سرد نورد” در قالب نشریه شماره 612 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ شده است.

  • سیستم انتقال نیرو

    سیستم انتقال نیرو در قاب سبک فولادی (ال اس اف) بر مبنای دیوارهای باربر است.

  • دیوارهای باربر:

    دیوارهای باربر با اجزای متراکم و متنوع عمودی ( اِستاد ) افقی (رانر یا تراک)، مورب (بریس یا همان بادبندها) و اجزای نعل درگاهی نقش باربری نیروی وارده از سقف ها به زمین را ایفا می کنند.

  • سقف ها:

    سقف ها به صورت تیرریزی یک طرفه بر روی دیوارهای باربر به دو صورت تخت (با خرپاهای موازی و یا تیرک ها) یا شیب دار (با خرپاهای شیب دار) به همراه روف پانل ها (لاپه ها و پرلین ها) در نظر گرفته می شود.

  • تولید تمام خودکار اجزا:

    این اجزا همگی از ورق های فولادی کم ضخامت با پوشش گالوانیزه تهیه شده که طی پروسه تمام خودکار رول فرمینگ یا همان نورد سرد به شکل پروفیل ها و مقاطع (بیشتر C یا U شکل) موردنظر درمی آید.

  • اتصالات:

    اتصالات بین این قطعات عمدتاً با پیچ های خودکار و در قسمت هایی با پیچ مهره است همچنین اتصال به فونداسیون با کاشت رول بولت داخل بتن در سوراخ هایی که پس از نصب سازه روی سطح پی ایجاد می گردد، صورت می پذیرد.

  • طراحی سازه:

    طراحی سازه های فولادی سبک ال اس اف نیازمند نرم افزارهای ویژه طراحی این سازه ها است که فایل خروجی آن ها مستقیماً به ماشین آلات تولید داده می شود. نقشه های راهنمای مونتاژ و نصب سازه و جداول و نقشه های محاسباتی نیز دیگر خروجی های مفید این نرم افزار هستند.

تماس با ما

کارخانه تولید ال اس اف

کارخانه تولید ال اس اف

کارخانه تولید ال اس اف

کارخانه تولید ال اس اف

کارخانه تولید ال اس اف

کارخانه تولید ال اس اف

کارخانه تولید ال اس اف

کارخانه تولید ال اس اف

پیمایش به بالا
Call Now Button